Τι νέο υπάρχει στην ΟΟΔΕ

Επιστήμη και Εκκλησία

Πειραματική απόδειξη τού... ακτίστου τού Θεού Λόγου // Η έννοια του κενού // Μπλαιζ Πασκάλ: Ένας επιστήμονας με πίστη // Λόγια επιστημόνων για τον Σχεδιασμό του Σύμπαντος // Χριστιανισμός και Επιστήμη // Σχέση Επιστήμης - Ορθόδοξης Θεολογίας // Ναυπάκτου: Η θεωρία της «Μεγάλης Έκρηξης» και το «μποζόνιο του Χίγκς» // Το «σωματίδιο του Θεού» και… ο ίδιος ο Θεός!

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας χαιρετίζει την πιθανή ανακάλυψη του σωματιδίου «Μποζόνιο του Χιγκς» – ή «σωματίδιο του Θεού»

Άρθρο του  Ρωσικού Πρακτορείου Ειδήσεων  Interfax  της 4/7/2012

Πηγή:  http://rbth.ru/articles/2012/07/04/russian_orthodox_church_hails_possible_discovery_of_16095.html

Μετάφραση: Κ. Ν.

Το Πατριαρχείο της Μόσχας έχει συγχαρεί τους επιστήμονες για την πιθανή ανακάλυψη του Μποζονίου του Χιγκς,  ή αλλιώς «σωματίδιο του Θεού».

«Χαίρομαι για αυτή την ανακάλυψη, και θέλω να συγχαρώ τους επιστήμονες επ’ αυτού.  Πιθανότατα να εγερθεί πάλι το ερώτημα του αν η ύλη ήταν ανέκαθεν όπως είναι τώρα, ή αν αρχικά διαμορφώθηκε σύμφωνα με ένα ειδικό σενάριο και δεν είναι αιώνια και αμετάβλητη, όπως πίστευαν οι άνθρωποι πριν από κάποιες δεκαετίες», είπε ο Αρχιερέας Vsevolod Chaplin, επικεφαλής του Συνοδικού Τμήματος επί  των Σχέσεων Εκκλησίας και Κοινωνίας, στο Ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax-Religion την Τετάρτη.

Σύμφωνα με νωρίτερες αναφορές, οι επιστήμονες από το κέντρο ερευνών CERN στην Ελβετία είχαν ανακοινώσει την Τετάρτη την ανακάλυψη ενός υπο-ατομικού σωματιδίου. Το σωματίδιο αυτό πιθανόν να είναι το «Μποζόνιο του Χιγκς» ή το «σωματίδιο του Θεού», το οποίο – βάσει του στερεότυπου μοντέλου της Φυσικής – έδωσε μάζα στον Κόσμο.

Απόδειξη της ύπαρξης του σωματιδίου του Χιγκς θα «χωρέσει» μέσα στην θεωρία για το Σύμπαν, που είναι αποδεκτή από τους περισσότερους επιστήμονες.  Όταν το Σύμπαν άρχισε να ψύχεται μετά από το «Big Bang», σχηματίσθηκε μια υποθετική δύναμη γνωστή ως «πεδίο Χιγκς».  Αυτό το πεδίο εξηγεί την εμφάνιση της μάζας των σωματιδίων που σχημάτισαν τα άτομα.

Ο κληρικός σημείωσε πως ο Sergio Bertolucchi, διευθυντής των ερευνών και των επιστημονικών υπολογισμών στο κέντρο CERN, «με ειλικρίνεια παραδέχεται ότι προς το παρόν μόνο το 4% των υπαρχόντων σωματιδίων μπορούν να μελετηθούν, και πως το υπολειπόμενο 96% αυτών, παραμένει άγνωστο.»

«Κατά την δική μου άποψη, η ανθρωπότητα μόλις άρχισε να γνωρίζει τον κόσμο – τον πνευματικό και τον φυσικό.  Εδώ δεν γνωρίζουμε πραγματικά τι βρίσκεται στα είκοσι χιλιόμετρα μέσα στη γη, ενώ μπορούμε να βλέπουμε μακρινά άστρα,» είπε.

«Αυτό σημαίνει πως συνεχίζει να υπάρχει μεγάλο περιθώριο ακόμα - για έρευνα και σκέψη, καθώς και για αναγνώριση και κατανόηση των ορίων τους», είπε.

Δημιουργία αρχείου: 24-7-2012.