Ελληνικός Παρατηρητής της Εταιρίας Σκοπιά

Μια συνεργασία της

Ορθόδοξης Ομάδας Δογματικής Έρευνας

Μελέτες και Ιστορικά θέματα

Η "ημέρα - έτος" και "οι Καιροί τών Εθνών" || Περίληψη γεγονότων πτώσης Ιερουσαλήμ το 587 π.Χ. || Χρονολόγηση γεγονότων και βασιλέων κατά το 587 π.Χ. || Χρονολογικοί πίνακες γύρω από το 587 π.Χ. || Η ερήμωση τής Ιερουσαλήμ το 587 || Οι Καιροί των Εθνών Αναθεωρημένοι || Εκδόσεις τής εταιρίας Σκοπιά που αποδεικνύουν το λάθος τού 607 π.Χ. και τού 1914!!! || 18 ανεξάρτητες ιστορικές αποδείξεις, διαψεύδουν την απάτη των Μαρτύρων του Ιεχωβά για το 607 π.Χ. || Η εσφαλμένη χρονολόγηση τής Σκοπιάς για το αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956. Μέρος 2ο

Μέρος 1ο

Η εσφαλμένη χρονολόγηση τής Σκοπιάς για το αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956

Το «μοντάζ» που επιχείρησε να εφαρμόσει η Σκοπιά για να εξαπατήσει τους αναγνώστες της, όσον αφορά τα Αστρονομικά Ημερολόγια VAT 4956 και ΒΜ 38462

Του Γεωργίου Τσιμπιρίδη

 

Πηγή: Διαμόρφωση από συζήτηση με ΜτΙ στο μπλογκ: http://antiairetikos.blogspot.com/2009/04/blog-post_20.html?commentPage=6

Η εταιρία Σκοπιά στηρίζει στην ημερομηνία 1914 μ.Χ., ΟΛΑ της τα δόγματα, ακόμα και τον ισχυρισμό της ότι δήθεν είναι η μοναδική αληθινή θρησκεία, και ότι δήθεν αποτελεί τον «Πιστό και Φρόνιμο Δούλο» που διόρισε ο Χριστός μετά από την «αόρατη» (sic) Δευτέρα Παρουσία του το 1914. Εάν λοιπόν κάποιος της καταστρέψει αυτό το κεντρικό δόγμα του 1914, καταρρέει πλήρως κάθε ισχυρισμός νομιμοποίησης της εξουσίας της, και κάθε ερμηνεία της στην Αγία Γραφή. Όμως το 1914 στηρίζεται στην ημερομηνία 607 π.Χ., για την οποία η Σκοπιά ισχυρίζεται ότι δήθεν τότε καταστράφηκε η Ιερουσαλήμ. Μόνο που όλοι οι ιστορικοί και οι εγκυκλοπαίδειες, και όλα τα ιστορικά ντοκουμέντα, ακόμα και η ίδια η Αγία Γραφή, δείχνουν ότι η Ιερουσαλήμ καταστράφηκε το 587 π.Χ.! Γι’ αυτό και η Σκοπιά μεταχειρίζεται κάθε δυνατό τρόπο απάτης, για να στηρίξει αυτή την ψευδή χρονολογία, το 607 π.Χ., και να μην καταρρεύσει μαζί με το κεντρικό της δόγμα, το δόγμα του 1914!

 

Επειδή έχει γίνει πλέον γνωστό ακόμα και ανάμεσα στους οπαδούς της Σκοπιάς, ότι το 607 π.Χ. είναι λάθος, και η εξουσία της Σκοπιάς κλονίζεται, στα πρόσφατα τεύχη της Σκοπιάς, (2011), γίνεται από τη Σκοπιά μια προσπάθεια εξαπάτησης των οπαδών της, για να τους πείσει ότι δήθεν υπάρχουν στοιχεία υπέρ του 607 π.Χ. Και για το σκοπό αυτό, μεταχειρίζεται πλήθος μεθόδων εξαπατήσεως, ακόμα και παραποίηση των αρχαιολογικών αστρολογικών δεδομένων!

Εμείς θα «ξεσκονίσουμε» όλα αυτά τα νέα άρθρα της Σκοπιάς, (τα οποία ουσιαστικά αναμασούν παλαιότερες απάτες της σε νέα συσκευασία, ήδη απαντημένες από τη δεκαετία του 1970 (!!!). Και αυτό θα γίνει τμηματικά.

Στο παρόν άρθρο, θα εκθέσουμε μία πρώτη απάτη των άρθρων αυτών, και συγκεκριμένα μια αστρονομική απάτη της Σκοπιάς. Αφού πρώτα εξηγήσουμε με λίγα λόγια τι ακριβώς προσπάθησε να πετύχει η Σκοπιά με αυτή την εξαπάτηση και γιατί, στη συνέχεια θα διεισδύσουμε στις λεπτομέρειες, για όποιον θέλει να δει την επιστημονική απόδειξη της απάτης της Σκοπιάς.

 

1. Το τέχνασμα της Σκοπιάς με λίγα λόγια

Στο πρώτο αυτό κεφάλαιο θα απλουστεύσουμε κατά πολύ τα πράγματα, και χωρίς να αναφέρουμε λεπτομερώς Σεληνιακές εκλείψεις και δύσκολους υπολογισμούς, θα περιγράψουμε πολύ συνοπτικώς τι ακριβώς προσπάθησε η αδίστακτη Εταιρία Σκοπιά να κάνει, προκειμένου να εξαπατήσει τους απληροφόρητους αναγνώστες, ότι ΔΗΘΕΝ το αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956 αναφέρεται εις το 588 π.Χ. ως το 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος, και ότι άρα το 18ον που κατέλαβε και κατέστρεψε την Ιερουσαλήμ ταυτίζεται προς το 607 π.Χ.!

Έχουμε δύο αστρονομικά ημερολόγια που έκαστο αναφέρει τα εξής:

VAT 4956 = Περιγράφει εις την πρόσοψη εις την γραμμή 1 μίαν Σεληνιακή έκλειψη που συνέβη το 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος, εις την 15ην ημέρα τού 3ου μήνα (Simanu), την οποίαν οι επιστήμονες ταυτίζουν χρονολογικώς προς την 4ην Ιουλίου 568 π.Χ.

ΒΜ 38462 = Περιγράφει εις την πρόσοψη εις τις γραμμές 16-18 μίαν Σεληνιακή έκλειψη που συνέβη το 17ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος, εις τον 4ον μήνα (Duzu), την οποίαν οι επιστήμονες ταυτίζουν χρονολογικώς προς την 15ην Ιουλίου 588 π.Χ.

Η Σκοπιά λοιπόν, αγαπητοί αναγνώστες, έκανε το εξής τέχνασμα:

Πήρε την έκλειψη τού αστρονομικού ημερολογίου ΒΜ 38462 (τού 4ου μήνα τού 17ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος, τού 588 π.Χ.) και προσπαθεί να πείσει τούς απληροφόρητους αναγνώστες, ότι είναι ΑΥΤΗ για την οποίαν κάνει λόγο το έτερον αστρονομικόν ημερολόγιον VAT 4956 (που όμως η έκλειψη που περιγράφει αυτό είναι τού 3ου μήνα τού 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος, τού 568 π.Χ.!!!)

Γιατί όμως να το κάνει αυτό η Σκοπιά; Τί κρύβεται άραγε πίσω από αυτήν την ενέργεια;

Η αδίστακτη Εταιρία Σκοπιά, αγαπητοί αναγνώστες, προέβη εις αυτό το τέχνασμα ή μοντάζ, μεταξύ τών δύο ημερολογίων, για τον απλούστατο λόγο, ότι θέλει να ΤΑΥΤΙΣΕΙ το 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος (για το οποίο κάνει λόγο το VAT 4956) με τη χρονολογία 588 π.Χ. (για την οποία κάνει λόγο το ΒΜ 38462!!!)

Ερμηνεύοντας λοιπόν το VAT 4956 με βάση, ΟΧΙ το έτος 568 π.Χ., αλλά με βάση πλέον το έτος τού ΑΛΛΟΥ αστρονομικού ημερολογίου (ΒΜ 38462), δηλαδή το 588 π.Χ., να κατορθώσει, ΕΞΑΠΑΤΩΝΤΑΣ τούς αναγνώστες, να φθάσει εις το ποθούμενον σφόδρα και παντιοτρόπως, 607 π.Χ.!!!

 Διότι, εάν κατορθώσει να ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΕΙ τούς αναγνώστες, ότι το VAT 4956 ταυτίζει το 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος προς 588 π.Χ., τότε το 18ον έτος του είναι το 607 π.Χ. και άρα φθάνει εις το ποθούμενον! (Για να θυμηθούμε και λίγο τον Άγιον Κοσμά τον Αιτωλό).

 

2. Τι λέει η παραπλανητική δημοσίευση Σκοπιάς

Ας δούμε λοιπόν στη συνέχεια τι ισχυρίζεται η Σκοπιά στο τεύχος 1.11.2011, σελ. 25:

«Τι δείχνουν τα κείμενα; Εξετάσετε για παράδειγμα την πινακίδα VAT 4956. Η πρώτη γραμμή της αναφέρει: ‘Έτος 37 του Ναβουχοδονόσορα, βασιλιά της Βαβυλώνας’. Στη συνέχεια, περιγράφει λεπτομερώς τη θέση της σελήνης και κάποιων πλανητών σε συνάρτηση με διάφορα άστρα και αστερισμούς. Περιλαμβάνει επίσης μία σεληνιακή έκλειψη. Οι λόγιοι λένε ότι όλες αυτές οι θέσεις σημειώθηκαν το 568/567 Π.Κ.Χ., πράγμα που θα σήμαινε ότι το 18ο έτος τού Ναβουχοδονόσορα Β΄, οπότε αυτός κατέστρεψε την Ιερουσαλήμ, ήταν το 587 Π.Κ.Χ. Αλλά υποδεικνύουν αδιάσειστα αυτές οι αστρονομικές αναφορές μόνο το έτος 568/567 Π.Κ.Χ.;

 Η πινακίδα κάνει λόγο για μία σεληνιακή έκλειψη που, βάσει υπολογισμών, συνέβη τη 15η ημέρα τού τρίτου βαβυλωνιακού μήνα, του Σιμάνου. Και όντως συνέβη μιά σεληνιακή έκλειψη τη βαβυλωνιακή ημερομηνία που αντιστοιχεί στις 4 Ιουλίου (σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο) του 568 Π.Κ.Χ. Εντούτοις, συνέβη και μία άλλη είκοσι χρόνια νωρίτερα, στις 15 Ιουλίου του 588 Π.Κ.Χ.

 Αν το 37ο έτος του Ναβουχοδονόσορα Β΄ ήταν το 588 Π.Κ.Χ., τότε το 18ο έτος του ήταν το 607 Π.Κ.Χ. – αυτό ακριβώς που υποδηλώνει η Βιβλική χρονολόγηση ως το έτος καταστροφής τής Ιερουσαλήμ»! (Σκοπιά, 01.11.2011, σελ.25).

 

3. Πώς προσπαθεί να ταυτίσει η Σκοπιά τα δύο αστρονομικά ημερολόγια

 Πριν προχωρήσουμε εις την ανάλυση τού συγκεκριμένου αστρονομικού ημερολογία, να αναφέρουμε ενημερωτικά, ότι το αστρονομικό πρόγραμμα που εχρησιμοποιήθη για την εξέταση είναι το Chris Marriotts SkyMap Pro 11.04, το οποίο χρησιμοποιεί την σύγχρονη ολοκληρωμένη Σεληνιακή θεωρία ΕLP2000-82B.

 Η τιμή ‘delta-T’ που εχρησιμοποιήθη για την κοσμική επιτάχυνση τής Σελήνης είναι 1,7 milliseconds ανά αιώνα, η οποία είναι το αποτέλεσμα τής εκτενούς ερεύνης τού Richard Stephenson εις το έργο του Historical Eclipses and Earths Rotation, Cambridge, 1997. Το πρόγραμμα ως εκ τούτου διατηρεί υψηλή ακρίβεια εις βάθος χρόνου. Τοιαύτη ακρίβεια δεν υφίσταται εις πολλά άλλα σύγχρονα αστρονομικά προγράμματα

 Εις την παραδοσιακή χρονολόγηση για το 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος, δύναται ευκόλως να ταυτοποιηθεί με την έκλειψη τής 4ης Ιουλίου 568 π.Χ. (κατά το Ιουλιανό ημερολόγιο). Έτσι, η Βαβυλωνιακή ημερομηνία τής 15ης τού 3ου μήνα, αντιστοιχεί προς την 4ην Ιουλίου 568 π.Χ.

 Από αυτήν την ημερομηνία δυνάμεθα να μετρήσουμε προς τα πίσω προς την 1ην τού 3ου μήνα, η οποία ήτο η 20η/21ην Ιουνίου 568 π.Χ. (από ηλιοβασίλεμα εις ηλιοβασίλεμα). Όπως επιπλέον δείχνει η πινακίδα, ότι δηλαδή ο προηγηθείς 2ος μήνας (Ayyaru) είχε 29 ημέρες και ο 1ος μήνας (Nisannu) 30 ημέρες, είναι εύκολο να διαπιστώσουμε, ότι η 1η Ayyaru πέφτει εις την 22αν/23ην Μαΐου 568 π.Χ. και ότι η 1η Nisannu, δηλαδή η πρώτη ημέρα τού 37ου έτους τού Ναβουχοδονόσορος, εις την 22αν/23ην Απριλίου 568 π.Χ.

 Μετακινώντας όμως προς τα πίσω το 37ο έτος τού Ναβουχοδονόσορος, δηλαδή εις το 588/587 π.Χ., όπως προτείνει η Σκοπιά αγαπητοί αναγνώστες, ευρίσκουμε, ότι και εις αυτό το έτος επίσης υπήρξε μία Σεληνιακή έκλειψη (η οποία όμως δεν ήτο ορατή από τον Βαβυλωνιακό ορίζοντα) και η οποία έλαβε μέρος την 15ην Ιουλίου 588 π.Χ.

 Συμφώνως προς την Σκοπιά, αυτή είναι η έκλειψη που το αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956 χρονολογεί εις την 15ην τού 3ου μήνα (Simanu). Μετρώντας τώρα προς τα πίσω από την 15ην Ιουλίου, η Σκοπιά υπολογίζει την 1η τού 3ου μήνα (Simanu) εις την 30ην Ιουνίου 588 π.Χ., την 1ην τού 2ου μήνα (Ayyaru) εις την 1ην Ιουνίου 588 π.Χ. και την 1ην τού 1ου μήνα (Nisannu) εις την 1ην Μαΐου 588 π.Χ.

 

4. Οι δύο λόγοι που εκθέτουν ως εσφαλμένη την χρονολόγηση τής Σκοπιάς όσον αφορά εις την γραμμή 1 τού αστρονομικού ημερολογίου VAT 4956

 Εις το σημείον όμως αυτό, αγαπητοί αναγνώστες, με την συγκεκριμένη χρονολόγηση που προτείνει και αποδέχεται η Εταιρία Σκοπιά, αναφύονται τα εξής προβλήματα, για τα οποία βεβαίως δεν τολμάει να ενημερώσει τούς αναγνώστες:

 

1ος λόγος: Ποτέ δεν άρχισαν τόσο αργά!

Η πρώτη ημέρα τού Βαβυλωνιακού έτους, δηλαδή η 1η Nisannu, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟΣΟ ΑΡΓΑ, όσο προτείνει η Σκοπιά, δηλαδή τον Μάιο μήνα! Όπως άλλωστε φαίνεται από τούς πίνακες τών Parker & Dubberstein, εις μίαν περίοδο 700 ετών (626 π.Χ.–75 μ.Χ.), η 1η Nisannu ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΣΥΝΕΠΕΣΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΜΑΪΟ ΜΗΝΑ!!!

 Η ίδια δε διαπίστωση υφίσταται και για τούς ακόλουθους μήνες: Η 1η Ayyaru ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟΣΟ ΑΡΓΑ, όσο προτείνει η Σκοπιά, δηλαδή τον Ιούνιο μήνα, όπως και η 1η Simanu ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟΣΟ ΑΡΓΑ, όσο προτείνει η Σκοπιά, δηλαδή εις την 30ην Ιουνίου! (όρα R.A. Parker & W.H. Dubberstein, Babylonian Chronology: 626 Β.C.–AD 75, Providence: Brown University Press, 1956, σελ.27-47)

 ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, η συγκεκριμένη Σεληνιακή έκλειψη (που το υπό έρευναν αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956 χρονολογεί εις την 15ην τού 3ου μήνα Simanu), δεν δύναται να είναι αυτή που προτείνει η Εταιρία Σκοπιά, δηλαδή η 15η Ιουλίου 588 π.Χ. Με την ανωτέρω λοιπόν επιχειρηματολογία, καταρρίπτεται ο ισχυρισμός ‘τού πιστού και φρονίμου δούλου’, ότι ΔΗΘΕΝ το συγκεκριμένο αστρονομικό ημερόλογιο υποδεικνύει ως το 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος το 588 π.Χ., και άρα, το 18ον έτος του που κατέστρεψε την Ιερουσαλήμ, το 607 π.Χ.!

 Συνεχίζοντας την μελέτην μας, αγαπητοί αναγνώστες, θα παραθέσουμε επιπλέον πληροφορίες τις οποίες η Σκοπιά ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙ από τους αναγνώστες.

 

2ος λόγος: Η έκλειψη αυτή έχει ήδη καταγραφεί αλλού!

Ο δεύτερος λοιπόν λόγος για τον οποίον δεν ισχύει η χρονολόγηση τής Σκοπιάς, είναι ο εξής: Η συγκεκριμένη Σεληνιακή έκλειψη τής 15ης Ιουλίου 588 π.Χ., για την οποίαν ποιείται λόγο η Σκοπιά, κατεγράφη υπό τών Βαβυλωνίων εις ΑΛΛΗΝ σφηνοειδή πινακίδα με την κωδική ονομασία BM 38462, που είναι το No 1420 εις τον κατάλογο LBAT τού A. J. Sachs (Late Babylonian Astronomical and Related Texts) και Nο 6 εις τον κατάλογο ADT τού Hermann Hunger (Astronomical Diaries and Related Texts from Babylonia, τόμ.1, Βιέννη, 2001).

 Η χρονολογική αξία αυτού τού αστρονομικού ημερολογίου είναι τής ιδίας βαρύτητος με αυτήν τού VAT 4956. Περιλαμβάνει ετήσιες ημερολογιακές αναφορές Σεληνιακών εκλείψεων, από το 1ον έως το 29ον βασιλικόν έτος τού Ναβουχοδονόσορος (604/603-576/575 π.Χ.). Τα διασωθέντα τμήματα αυτής τής πινακίδος, περιέχουν 37 καταγραφές εκλείψεων, 22 εκ τών οποίων είχαν προβλεφθεί, 14 είχαν παρατηρηθεί και μία που είναι αβέβαιη.

 Όπως προείπαμε, έχει καταγεγραμμένη εις την πρόσοψη (γραμμή 16-18), την έκλειψη τής 15ης Ιουλίου 588 π.Χ. (αυτήν δηλαδή που η Σκοπιά ισχυρίζεται, ότι ΔΗΘΕΝ αναφέρεται εις το VAT 4956), η οποία όμως χρονολογείται εις το 17ον ΚΑΙ ΟΧΙ εις το 37ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος!

 Η πινακίδα περιγράφει δύο σεληνιακές εκλείψεις εις αυτό το έτος (17ον). Η μία εχρονολογήθη εις την 15ην Ιουλίου 588 π.Χ., κατά τον 4ον μήνα Duzu, και όχι εις τον 3ον μήνα (Simanu), όπως ψευδώς ισχυρίζεται η Εταιρία Σκοπιά ότι συνέβη η συγκεκριμένη έκλειψη: «Εντούτοις, συνέβη και μία άλλη είκοσι χρόνια νωρίτερα, στις 15 Ιουλίου του 588 Π.Κ.Χ.» (Σκοπιά, 01.11.2011, σελ.25).

 Οπότε, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, δεν υπάρχει ουδεμία περίπτωση να είναι αυτή η έκλειψη που καταγράφεται εις τον 3ον μήνα (Simanu) εις το αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956!!!

 Το ότι αυτή η έκλειψη (κατά τον 4ον μήνα Duzu) είναι πράγματι η έκλειψη τής 15ης Ιουλίου 588 π.Χ., επιβεβαιώνεται από τις λεπτομέρειες που αναφέρονται όσον αφορά εις την δευτέραν έκλειψη, η οποία και χρονολογείται εις τον 10ον μήνα (Tebetu) τού 17ου έτους τού Ναβουχοδονόσορος. Οι πληροφορίες σχετικά με τον χρόνο τής συγκεκριμένης εκλείψεως αποτελούν μεγίστη βοήθεια, αλλά και αίρουν οποιαδήποτε αμφιβολία για την ταυτοποίησή της.

 

5. Ταυτοποίηση των σωστών χρονολογιών

 Το κείμενο λοιπόν, τού υπό εξέτασιν αστρονομικού ημερολογίου BM 38462, συμφώνως προς την μετάφρασιν τού Hermann Hunger (Astronomical Diaries and Related Texts from Babylonia, τόμ.5, Βιέννη, 2001, σελ.29), έχει ως εξής:

«[Year] 17, Month IV, [omitted.]

[Month] X, the 13th, morning watch, 1 beru 5o [before sunrise?]

All of it was covered. [It set eclips]ed

 Η δευτέρα λοιπόν έκλειψη κατά τον 10ον μήνα (Tebetu, 6 μήνες μετά την πρώτην), έλαβε χώρα την 8ην Ιανουαρίου 587 π.Χ. Αυτή η ημερομηνία επομένως αντιστοιχεί εις την 13ην τού 10ου μηνός εις το Βαβυλωνιακό ημερολόγιο. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ με την χρονολόγηση τών Parker & Dubberstein, η οποία υποδεικνύει, ότι η 1η τού 10ου μηνός (Tebetu) συνέπεσε την 26ην/27ην Δεκεμβρίου 588 π.Χ. (όρα R.A. Parker & W.H. Dubberstein, Babylonian Chronology: 626 Β.C.–AD 75, Providence: Brown University Press, 1956, σελ.28).

 Οι Βαβυλώνιοι υποδιαιρούσαν τις 24 ώρες τής ημέρας εις 12 beru ή 360 USH (μοίρες), έτσι το 1 beru αντιστοιχούσε εις 2 ώρες και 5 USH (= μοίρες, τών 4 λεπτών εκάστης), δηλαδή εις 2 ώρες και 20 λεπτά. Συμφώνως τώρα προς την πινακίδα, αυτή η έκλειψη ξεκίνησε 2 ώρες και 20 λεπτά προ τού ηλιοβασιλέματος, ήταν ολική ‘All of it was covered’ και ‘[It set eclips]ed, δηλαδή έλαβε τέλος μετά την δύση τής Σελήνης.

 Μετά από την παρένθεση που κάναμε, για να αποδείξουμε ποία ήτο και πότε ακριβώς έλαβε χώρα η έκλειψη εις την οποίαν αναφέρεται η Εταιρία Σκοπιά, επανερχόμεθα ήδη εις το υπό έρευνα αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956, το οποίο εις την πρόσοψη και εις την γραμμή 1, αναφέρει τα εξής:

«Έτος 37 τού Ναβουχοδονόσορος, βασιλέως τής Βαβυλώνος. Μήνας 1, (η πρώτη τού οποίου συνέπεσε με) την 30ην (τού προηγηθέντος μηνός), η Σελήνη έγινε ορατή ΠΙΣΩ από τον Ουράνιο Ταύρο» (τα κεφαλαία δικά μας)

 Εξέταση χρονολογήσεως ιστορικών: Nisannu 1=22/23 Απριλίου 568 π.Χ.

 Η πληροφορία, ότι η 1η τού 1ου μηνός (Nisannu) συνέπεσε με την 30ην τού προηγηθέντος μηνός αναγράφεται για να δείξει, ότι ο προηγηθείς Σεληνιακός μήνας (Addaru τού 36ου έτους τού Ναβουχοδονόσορος, όπως φαίνεται επίσης εις την πρόσοψη τής πινακίδος εις την γραμμή 5 τού κειμένου), είχε μόνον 29 ημέρες. Το 568 π.Χ. η 1η Nisannu συνέπεσε με την 22αν/23ην Απριλίου (από το απόγευμα τής 22ας έως το απόγευμα τής 23ης) κατά το Ιουλιανό ημερολόγιο.

 Μετά το ηλιοβασίλεμα (περίπου 18:30) και προ τής δύσεως τής Σελήνης (περίπου 19:30), εις την 22αν Απριλίου, η Νέα Σελήνη, έγινε ορατή περίπου 5.50 (μοίρες) ανατολικά, ΠΙΣΩ από τον Α΄ τού Ταύρου, το πιο λαμπερό άστρο εις τον αστερισμό τού Ταύρου (‘the Bull of Heaven’). Όλα αυτά τα στοιχεία ταιριάζουν αρκετά εις την θέση τών ουρανίων σωμάτων που αναφέρονται εις το αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956.

Εξέταση χρονολογήσεως Σκοπιάς ή Rolf Furuli: Nisannu = 1η, 2α, 3η Μαΐου 588 π.Χ.

 Το 588 π.Χ. η 1η Nisannu συνέπεσε κατά την 3ην/4ην Απριλίου, συμφώνως προς τούς συγχρόνους υπολογισμούς τής πρώτης θεάσεως τής νέας Σελήνης. Μεταξύ ηλιοβασιλέματος (περίπου 18:18) και δύσεως Σελήνης (περίπου 19:14) εις την 3ην Απριλίου, η νέα Σελήνη έγινε ορατή εις την δυτική άκρη τού αστερισμού τού Ταύρου, περίπου 14ο (μοίρες) δυτικά, ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ από τον Α΄ τού Ταύρου.

 Έτσι η Σελήνη, εμφανέστατα πλέον αγαπητοί αναγνώστες, δεν ήτο ΠΙΣΩ από τον αστερισμό τού Ταύρου την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, όπως απαιτεί η περιγραφή τού αστρονομικού ημερολογίου VAT 4956!!!

 Η θέση λοιπόν τών ουρανίων σωμάτων καθώς και η εξήγηση που προσπαθεί να δώσει η Εταιρία Σκοπιά, επί σκοπώ βεβαίως να παραπλανήσει τούς αναγνώστες, δεν ταιριάζουν με αυτά που περιγράφονται εις την γραμμή 1 τού αστρονομικού ημερολογίου VAT 4956!

 Όπως λοιπόν διαπιστώσατε η ανεκδιήγητος Εταιρία Σκοπιά, δεν διστάζει, όχι μόνον Θεολογικώς και Αγιογραφικώς, αλλά και Αστρονομικώς πλέον, να συνεχίζει το ‘θεάρεστον’ έργον τής παραπλανήσεως τών ανθρώπων που τής εμπιστεύτηκαν την σωτηρίαν των.

 Η δική σας στάση τώρα αγαπητοί Μάρτυρες του Ιεχωβά, ποία θα είναι; Θα συνεχίσετε να υποστηρίζετε την Σκοπιά εις το ‘θεάρεστο’ έργο της; Μα για να το κάνετε αυτό θα πρέπει να ανατρέψετε ΟΛΑ τα ανωτέρω προαναφερθέντα ντοκουμέντα και να καταρρίψετε την ημετέραν επιχειρηματολογία, με αντίστοιχα ντοκουμέντα και αντίστοιχη επιχειρηματολογία!

Γεώργιος Τσιμπιρίδης

Η εσφαλμένη χρονολόγηση τής Σκοπιάς για το αστρονομικό ημερολόγιο VAT 4956. Μέρος 2ο

Δημιουργία αρχείου: 22-10-2011.

Τελευταία ενημέρωση: 31-10-2011.